Förhoppning inför Oscarsgalan

Här handlar det inte nödvändigtvis om vem som kommer att vinna, utan vem / vad / vilka jag önskar skulle ta hem den eftertraktade statyetten. Jag skriver inget om bästa kvinnliga huvudroll / biroll för jag har inte sett nån av filmerna nominerad där, konstigt nog. Skulle gärna sett "Doubt" (Meryl Streep) och "The Reader" (Kate Winslet), men det har inte hunnits med.

Bästa film:
"Slumdog Millionaire"

Bästa regi:
Danny Boyle för "Slumdog Millionaire"

Bästa manliga huvudroll:

Jag skulle helst vilja se Sean Penn vinna för den starka filmen "Milk", även om Richard Jenkins är strålande i finfina "The Visitor" och Frank Langella magnifik som Nixon i den aningen träiga filmen "Frost / Nixon" (pjäsen vi såg på Broadway var betydligt bättre och hade samma skådespelare i huvudrollerna).

Bästa manliga biroll:
Det låter kanske konstigt, men jag har svårt att tänka mig att någon annan biroll gjort större intryck på en film än Heath Ledger som The Joker i "The Dark Knight". Han kommer nog vinna också eftersom det är sista chansen att ge honom en Oscar. Speciellt när han inte fick den för hans starka insats i "Brokeback Mountain".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0