Hans Wiklund om "Sex and the City"

Det är lustigt hur lätt man kan glömma sina ideal...

Jag ska erkänna att jag funderat på att gå och se nya "Sex and the City" filmen som dum underhållning någon dag efter en lång vecka på jobbet. Dessutom har jag vänner som sett den och verkligen tyckte om den... Men när jag läste Hans Wiklund's uttalande i Aftonbladet blev det som en väckarklocka!

"Brudar som gillar 'Sex and the city' bidrar till att kasta tillbaka jämlikhetssträvan hundra år tillbaka i tiden med de här löjliga Louis Vuitton prinsess-idealen. Och så tycker jag fan att om man är tjej och tycker det här är bra, då är man värd halva männens löner, inte en krona till", hade Wiklund tydligen sagt i en radiointervju häromdagen.

Och jag kan inte annat än skriva under (även om Wiklund naturligtvis överdriver en hel del för att skapa diskussion). Visst bjuder "Sex and the City" på en del skratt, men man kan ju inte annat än hålla med om att de verkligen fördummar kvinnor och gör allt de kan för att ställa klockan tillbaka ett decennium eller två, och när kvinnor själva sväljer betet hook, line and sinker, kan man ju inte annat än beklaga...

Ni måste höja era röster för att höras!

Läs artikeln här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0