Film : La Vie en Rose

Igårkväll såg vi den franska filmen "La Vie en Rose". Vilken härlig överraskning. Den var mycket, mycket bra! Marion Cotillard är briljant i rollen som Edith Piaf, och hon är nominerad till en Oscar för bästa kvinnliga huvudroll. Trots att jag bara sett EN av hennes konkurrenter (Ellen Page i "Juno"), så hoppas jag hon får priset! Strålande, rörande och rent ekvilibristiskt skådespeleri. Det enda jag saknade var översättningar av sångtexterna. Jag förstår inte ett ord franska och hade gärna följt med i vad hon sjöng om. Speciellt när man vet att hennes musik är så uppskattad...

Vi är lediga här imorgon måndag for President's Day, och ska försöka se en film till då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0