Tre fantastiska filmer

Dixie Chicks

Jag har inte skrivit i bloggen på ett tag, så jag har tre fantastiska filmer att rekommendera!

Av nån anledning kände jag mig inte så lockad att se Michael Moore's nya film "Sicko", som handlar om sjukvården i USA. Men vilket "wake up call"!!! Man har absolut INGEN trygghet i det här landet. Jag som dessutom drabbats av hudcancer i hyfsat ung ålder behöver verkligen fundera över framtiden. Försäkringsbolagen här letar efter anledningar att INTE behöva försäkra dig, och utan försäkring - ingen vård! Jag vet att man ofta tänker på Michael Moore som lite av av komiker, men halva salongen grät när de såg den här filmen!

Ikväll såg jag dokumentären "Shut Up and Sing" som handlar om gruppen the Dixie Chicks och vad som hände dem efter de kritiserade president Bush vid en konsert i London 2003. Radiostationer bojkottade deras musik, före detta fans brände deras cd-skivor och de blev mordhotade! Det är en fantastisk film om yttrandefrihet och ett enormt mod! Se den om ni hittar den nånstans!

"The Woodsman" är en rätt deppig film om en man som blivit dömd för sexuella övergrepp på minderåriga flickor. Välskrivet, med bra skådespelare (Kevin Bacon, Kyra Sedgwick) och en intressant insyn i hur en man försöker lägga band på sina sexuella impulser...

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0