Dan Brown's "The Lost Symbol"

Jag har precis läst ut Dan Brown’s nya bok “The Lost Symbol“ (“Den förlorade symbolen“). Den första boken jag läste av Brown var “The DaVinci Code“ som verkligen fick igång mig—inte så mycket för att det är någon stor litteratur, det är vi nog alla överens om att det inte är, utan för teorin han framförde. Lite samma sak blir det med “The Lost Symbol“. Själva spänningsmomentet i boken är inte det essentiella för mig, det är istället faktan, teorierna och upplösningen, själva essänsen av boken—som absolut har potential att reta upp både kyrkor och de mest patriotiska/religiösa amerikanerna. Så mycket kan jag säga utan att avslöja för mycket, att storyn tar sin början inom frimurarorden och dess historia som inkluderar George Washington, Isaac Newton och Benjamin Franklin. Han utforskar om Amerika grundades på kristna värderingar eller på något helt annat...

Boken släpps på svenska i slutet av oktober.

Ok, NU ska jag läsa Jhumpa Lahiri's "Unaccustomed Earth".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0