What a difference a day makes!

Häromdagen skrev jag om att jag aldrig blev klar i skolan och att jag behövde tre terminer till för att bli klar... Men idag gick jag igen in och pratade med “the head of the art department“ och vi tittade igenom mina avklarade kurser och hur vi kunde göra mig klar tidigare, och hips vips har jag bara tio kurser (33 poäng) kvar. Så nu kan jag planera mina nästkommande terminer:

Vårterminen 2010:
- History of Asian Art (3 poäng)
- Critical Issues (3 poäng)
- Digital Video (3 poäng)
- Ceramics (3 poäng)
- Electronic Design (3 poäng)
- Studio Lighting for Photography (3 poäng)

Sommarterminen 2010:
- Philosophy (3 poäng)

Höstterminen 2010:
- Thesis (6 poäng)
- Portfolio (3 poäng)
- Silk Screen Printing (3 poäng)

Vårterminen kommer bli tuff. Att studera heltid här räknas som 12 poäng, och jag tänker ta 18, men det får det vara värt att bli klar till julen nästa år! Sista terminen när man gör sin avhandling (thesis) rekommenderar de att man inte har så många andra klasser eftersom avhandlingen tar mycket tid.

Hur som helst, det här gjorde mig mycket glad! Tack professor Ethan Ham för hjälpen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0