Melodifestivalen : Andra Chansen (kommentar)

Fem av sex korrekta tips!

Jag tippade ju att Star Pilots skulle slå Caroline af Ugglas i andra semifinalen, men är väldigt glad att jag hade fel där! Det blir en mer varierad final med Carolines fina låt. Den växer, visst gör den. Hon sjunger den enkla (nästan naiva) texten jättefint!

Sarah Dawn Finer gav mig gåshud idag. Som hon sjöng (i alla fall första gången)! Jag gillar ofta när artister som är vana att kunna göra lite vad som helst med sina röster måste kämpa lite. Det låter så angeläget då...

Inget fel på Sofias "Alla", men själva upplägget på Internationella Juryn är ju helt befängt! Säg att juryn gjorde följande val i Leksand, där Sofia tävlade: 1. BWO, 2. EMD, 3. Molly Sandén, 4. Rigo, 5. Sofia, 6. Velvet, 7. Maja Gullstrand, 8. Mikael Rickfors. Men sen kunde de inte välja någon bland de topp fyra eftersom de gick vidare i alla fall, så det blir Sofia. Väl i andra chansen kan de inte välja att "rädda" BWO eftersom de inte är juryns val! Helt hypotetiskt, men ni fattar vad snett det blir...

Det om det! Kanonfinal blir det nästa vecka. Och antagligen VÄLDIGT jämnt!


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Ser fram emot dina tips inför finalen. Jag kan redan nu avslöja att det kommer att bli Måns som tar hem hela tjottabalongen, tätt följd av EMD. Ett annat tips jag har är att lyssna på Sarahs låt i lurar, den är så sjukt bra och gör sig extra bra i lurar!

2009-03-09 @ 10:00:48
Postat av: Kenneth

Jag vet inte om jag vågar tippa finalen! Det känns som att det kan gå precis hur som helst. På ett bra sätt. Jag kan föreställa mig Måns som vinnare, men även Malena. Eller varför inte H.E.A.T? Men det är ju lite befriande efter några år då finalen känts avgjord redan innan den börjar!

2009-03-10 @ 06:17:25
Postat av: Mimmi

Jo, du måste tippa, ser fram emot analysen!

2009-03-11 @ 07:50:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0