Obamas tal i Kairo



Det här är bara de första fem minuterna av ett nästan timmeslångt tal President Obama höll i Kairo tidigare idag. Jag har inte sett talet i sin helhet ännu, men visst står det rätt klart att Obama kommer hålla sitt löfte om CHANGE! I talet säger han bland annat: "I have come here to Cairo to seek a new beginning between the United States and Muslims around the world", han citerar Koranen och pratar arabiska ("Salaam Alaikum", ungefär "Frid vare med er"). Vem trodde att USA skulle kunna gora en sådan helomvändning? Helt underbart! Jag skulle berätta att jag började gråta, men det har väl ni som känner mig redan förstått...

Kommentarer
Postat av: Betty

I have a dream... Now it´s time for a change...

2009-06-07 @ 22:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0