Onödig lista över folk jag sett...

Häromdagen passerade jag Jerry Seinfeld utanför Central Park, och jag började fundera över vilka kända personer jag sett sen jag flyttade till New York. De här är de jag kommer ihåg:

Bill Clinton. Det var en jättemärklig och fin upplevelse bara några dagar efter 11 september 2001, då vi var en rätt stor grupp människor som följde honom runt medan han gick från person till person och pratade, tröstade och kramades. Barbra Streisand har jag både sett jogga i Central Park och på en biograf. Vi var på väg in och hon var på väg ut från "The Last King of Scotland". Woody Allen och hans fru mötte jag i Central Park. Det lustiga var att jag kände igen henne först, och sedan honom. Ni vet hon, hans styvdotter / fru. Det var ett sant New York ögonblick. Han liksom förkroppsligar New York för mig. Christopher Walken mötte jag helt otippat i en korridor på min skola. Det var under en Tribeca Film Festival då skolan hyrde ut lokaler till festivalen. Matt Damon gick jag förbi på Broadway strax nedanför Union Square. Jag reagerade hur öppen han var för omvärlden. Han gick själv, i lugn takt, tittade folk i ögonen och log. Yoko Ono och Sean Lennon såg jag vid Central Park precis brevid huset de bor i. Kevin Bacon och hans fru Kyra Sedgwick pratade vi med i en sekund på en fest.

Sedan minns jag Sarah Jessica Parker och Matthew Broderick (fast inte tillsammans), Alec Baldwin, Donna Karen, Molly Shannon, Alan Cumming, Allison Janney, tre av killarna från "Queer Eye". Sedan minns jag inga fler...

Onödig lista jag vet, men jag har skollov, så jag tillåter mig själv att sväva iväg! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0