History in the making




Det är inte ofta man får uppleva "history in the making". Förra gången det hände mig var här i New York den 11 september 2001, och då kan man ju lugnt säga att det var en betydligt roligare händelse den här gången.

4 november 2008 kommer för alltid leva som dagen då USA fick sin första svarta president, och dagen då miljoner amerikaner fick tillbaka sin tro på det demokratiska systemet. Efter åtta år med president Bush behöver det amerikanska folket någon att tro på och se upp till.

Obama vann en riktig jordskredseger ikväll. Alla röster är ännu inte räknade men jag tror han kommer få sammanlagt 364 elektorer (man behöver 270 för att vinna).

Jag är grundligt avundsjuk på Paresh som fick rösta i det här historiska valet, hans första presidentval efter han blev amerikansk medborgare...

Kommentarer
Postat av: Magda med William, Ludwig, Filip & Erik

Det här är fantastiskt stort! Jag förstår att du är avundsjuk på Paresh, önskar nästan själv att jag fått vara med på plats och röstat.

Ha det gott! /Magda som idag är rätt mör efter att ha sett valvakan inatt :)

2008-11-05 @ 09:44:08
URL: http://magdas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0