Melodifestivalen : fjärde delfinalen

Skam den som ger sig - här är mina tips inför fjärde och sista delfinalen av Melodifestivalen:

Dessa tre åker ut i forsta omgången: Niklas Strömstedt - "För många ord om kärlek", Calaisa - "If I could" (oförtjänt, visst, men så blir det), och Fronda - "Ingen mår så bra som jag" (Frida gjorde det bättre förra veckan).

Sedan blir det lite svårare. Den här veckan har kallats "dödens grupp". Jag kan inte riktigt tycka att det är fler bra låtar än nån annan vecka, men däremot måste man väga in vilka artister som har osvikligt stöd i svenska folket. Jag misstänker att Nordman hör dit...

Till final:
Linda Bengtzing : Hur svårt kan det va
Charlotte Perrelli : Hero

Till andra chansen:
Nordman : I lågornas sken
Sibel : That is where I'll go

Veckans skräll kan bli "That is where I'll go" med Sibel. Om numret ser bra ut i TV kan det gå längre än andra chansen.

Charlotte Perrelli's "Hero" är verkligen inte all that, och om hon klarar sig med den här låten när Velvet åkte ut med sin "Deja Vu" så röstar folk på artisten snarare än låten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0