Första veckan på jobbet

Nu är jag inne på andra veckan på nya jobbet på Hanft Raboy, och jag har så kul! Jag tror de som jobbat där ett tag tycker jag är aningen konstig som har så roligt i rätt pressade situationer. Jag kommer kanske känna likadant när någon nyanställd kommer och visslar på kontoret om nåt år. Visst är det stressigt ibland, och vi jobbar långa dagar, men det är otroligt roligt och lärorikt. De senaste dagarna har jag jobbat med Tuition Tree, en ny tjänst från Lending Tree där man ska kunna söka studielån online. Klockan fem idag skulle all design vara färdig att presenteras till kunden. Vi hann väl...helt ok i alla fall. Det fanns mer att önska om man säger så... Jag ska jobba med det här projektet åtminstone någon dag till...

Kommentarer
Postat av: Stefan Asanin

Hej Kenneth!
Vill bara säga till dig följande: akta dig så att du inte bryter med några kontrakt som finns mellan ditt företag och beställaren av studielånssidan. Tänk på att allt du gör på arbetstid i arbetsgivarens regi tillhör din arbetsgivare och all innovation som sker där inte ska lämna arbetsplatsen utom i fall då de affärsmässigt gör det. Tänk på detta så att du inte åker på stryk där. Vill ju inte det.

Kolla in länken till google books och läs lite i kapitlen av Tad Crawford och Eva Doman Brucks "Business and Legal Forms for Graphic Designers" med isbn nr 1581152744. Välj förhandstitta på vald bok så kan du se lite väsentliga saker som du bör känna till.

Ha det bra, hälsa och lycka till med allt fler roliga projekt (vissla inte sönder dig bara)!

P.S. Ta hand om min tjej sen. D.S.

2008-01-23 @ 16:50:10
URL: http://books.google.com
Postat av: Kenneth

Det ar verkligen sant... Jag kanske maste ta bort dessa och andra bilder! Hur kommer det sig att du ar sa insatt?

ps. DIN tjej? Hmmm... Det ska vi nog bli tva om...

2008-01-23 @ 20:33:22
Postat av: Magda med William, Ludwig, Filip & Erik

vad härligt att läsa att du verkar trivas så bra! Hoppas du är frisk nu. Tycker fortfarande att det var trist att vi inte hann träffas när du var i Hundsjö.
Ha det bra!!

2008-01-24 @ 20:35:45
URL: http://www.magdas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0