Melodifestival : andra delfinalen

Jag tippade rätt uselt förra veckan. Endast ett rätt av fyra: Amy Diamond till final. Trots att jag anade att Christer Sjögrens urusla låt skulle gå hem stugorna, så kunde jag inte föreställa mig att han skulle ta sig längre än till andra chansen. Shame on you, Sweden!

Det har sagts att den här veckan skulle vara det svagaste startfältet. Det har jag svårt att tro. Jag tycker sex av åtta låtar är helt ok inom sina genrer. Det är bara The Nicole's "Razborka" och Andra Generationen's "Kebabpizza Slivovitza" som inte håller måttet. Det gör det svårt att tippa utan att ha sett numren. Särskilt svårtippad är den andra finalplatsen. Den som Ola och Sanna Nielsen slåss om... Den som är bäst på scen och går genom rutan bäst kniper den platsen. Carola och Andreas går däremot självklart vidare till Globen!

Till final:
Johnson & Häggkvist : One Love
Ola : Love in Stereo

Till andra chansen:
Sanna Nielsen : Empty Room
Rongedal : Just a Minute

Lite önsketänkande kanske... Rongedal kommer se urlöjliga ut i fånigt synkad koreografi (vi fattar, ni är tvillingar, ni har samma kläder och kan röra er likadant), men deras låt är riktigt bra!

Kommentarer
Postat av: cecilia

Rätt men fel, tvärtom blev det ju!

2008-02-17 @ 21:52:15
URL: http://ceciliaenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0