History in the making

Obama / Clinton

Så var de bara två. Barak Obama och Hillary Clinton är "finalisterna" om positionen som the Democratic Party's presidentkandidat. Vad som än händer nu, är detta historiskt. Aldrig tidigare har en presidentkandidat i USA varit svart eller kvinna. Ett stort steg i rätt riktning.

Hemma hos oss håller vi på Hillary, men det måste erkännas att båda skulle bli fantastiska presidenter.

Ikväll debatterade Obama och Clinton på CNN, och jag fick (blödig som jag är) tårar i ögonen. Visst tävlar de mot varandra, men de attackerade inte varandra utan nickade ofta instämmande åt varandras inlägg. Hillary till och med applåderade åt Obama vid ett tillfälle. När de tillfrågades om de skulle kunna tänka sig att ställa upp som den andres vicepresidentkandidat hade de bara positiva saker att säga. Publikens jubel ville aldrig ta slut... Vilket dreamteam de skulle vara!

Detta i kontrast mot the Republican Party's kandidater John McCain och Mitt Romney som var i luven på varandra i direktsändning häromkvällen. McCain kommer med all säkerhet knipa republikanernas presidentkandidat post. Men vad hjälper det när det med all säkerhet blir en demokrat som vinner valet i november! Att sedan majoriteten av deras kandidater inte tror på evolutionen är en annan sak...

Härligt att få uppleva history in the making!

Kommentarer
Postat av: Magda med William, Ludwig, Filip & Erik

Här hålls det också på Hillary, jag tror hon skulle bli riktigt bra. Fantastiskt att se att man inte absolut måste hacka på varandra i en debatt. Jag skulle bli mycket förvånad om inte demokraterna vinner.

2008-02-01 @ 22:58:50
URL: http://www.magdas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0