Bok : Jenny

Igårkväll läste jag Jonas Gardell's "Jenny". Det var ett tag sedan jag läste något av Gardell, och jag blev lite paff över hur CYNISKT jag tycker han skriver!! Historien är i sig gripande och hur kan man annat än känna med den utsatta flickan? Men Gardell verkar inte alls känna något för henne. Eller de andra i historien... Alla känslor går att utnyttja som emotionell utpressning! Jag blev på samma gång tagen av historien och störd på författaren! Jag kände ofta "att han inte skäms!". Idag gick jag in på Gardell's websida och såg en video där han pratar om boken, och han bekräftar allt jag känner... Där sitter han och riktigt myser över hur mycket han bryr sig om de utsatta människorna! Frågan är vem som utnyttjar Jenny mest? Hennes vidriga klasskamrater eller Gardell själv?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0