Oj då!

Jag trampade en klasskamrat ordentligt på tårna idag!

Vårt slutprojekt i Typography var att trycka upp en broschyr om fritt valt ämne, och en kille hade gjort en broschyr om hur man bäst förhindrar tonårsgraviditeter. Han hade hämtat sin information från den (vidriga) organisationen Family Research Council (can you see which way this is going?). FRC motarbetar homosexuellas rättigheter och vill förbjuda preventivmedel och abort, så jag blev på rätt risigt humör ganska snabbt.

Han hade valt att använda en bild av Maria, Josef och Jesusbarnet på framsidan (!?) och pratade om hur de var bra förebilder för unga människor "in America". Då kunde inte jag vara tyst längre...

"Maria var väl ungefär 14 år när hon blev gravid? Hur får du ihop det med att förhindra tonårsgravidet..?" Tystnad. Arga blickar. En tjej i klassen (som är judisk) säger "Ja, jag fattar då inte hur hon kunde bli gravid om hon nu var oskuld...". Varpå läraren snabbt säger "No no no, we are not going there!".

Han sa inte ett ord till mig efter det...

Kommentarer
Postat av: Magda (med William.Ludwig, Filip och Erik)

Magnus och jag skrattade gott - på dem bara :)
Kul att du är i Boden till den nionde, då måste vi ju hinna träffas. Ha en bra flygresa till Sverige!
Kram och ha en skön jul!

2007-12-21 @ 12:30:01
URL: http://www.magdas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0