Lägesrapport en svinkall dag

Vintern är här. Det snöade igårkväll igen. Vår "inneboende" har åkt hem efter en månad här i New York. Vi storstädade i helgen (sorry Cissi att du fick leva i smutsen) och tog fram adventsljusstaken och gjorde glögg. Sista terminen på BMCC närmar sig slutet. Det är bara 2 1/2 vecka kvar. Det har gått rätt fort egentligen. Paresh åker till Indien den 17:e. Jag flyger till Sverige den 21:a. På söndag är det luciafest hos svenskättlingarna John och Matt. Nästa lördag har vi biljetter till svenska kyrkans luciakonsert. Jag behöver träna! Lite svårt att hitta tid just nu bara. Jag har fortfarande inte pratat lön med Matt på Hanft Raboy, och han är i Boston den här veckan så det måste vänta ytterligare... Men jag har fått mitt temporära arbetstillstånd i alla fall. Jag har otroligt svårt att ta mig upp på mornarna. Jag sover lite för lite. Men allt är helt ok.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hej!

Det är nog kallare i NY än vad det är i STHLM för här regnar det och är grått, grått. Ni har fått se mer snö än jag! Har Paresh äntligen fått ok sin biljett? Hälsa John och Matt och de andra! Det hade varit kul att gå på deras berömda och omtalade Luciafest. Jag skall på julfest två fredagar på raken så det får väl vara kompensation nog.

2007-12-04 @ 23:43:37
URL: http://ceciliaenberg.blogg.se/
Postat av: Magda med William,Ludwig,Filip och Erik

Låter som det är fullt upp just nu. Det är ju så superkul att du fått temporärt arbetstillstånd och jobb!! Hur bra jobbat som helst:) Stressa inte ihjäl dig nu bara. Du får passa på att bli lite extra ompysslad och sova ikapp lite när du kommer till Hundsjö:)

Svarar dig här istället för i min blogg...jag är sugen på att fota och då i första hand porträtt. Tänkte köra i liten skala hemma och börja fota barn från öppna förskolan osv. Tänkte börja med att fota gratis men sälja bilderna för att se om det finns intresse och skapa en kundkrets förhoppningsvis.

Det är även delvis därför jag jobbar med att lära mig Photoshop. Trodde ju att jag skulle få hjälpa en fotograf med hans bilder, men han var så trög så det verkar ha runnit ut i sanden. Men det gjorde i alla fall att jag insåg att det var något jag faktiskt var riktigt intresserad av. Ska bara ignorera rädslan för att misslyckas och våga språnget :)

2007-12-05 @ 03:29:08
URL: http://www.magdas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0