Dags att blogga igen

Nej nu får jag skärpa mig lite och börja blogga igen! Det blev lite splittrat att ha Twitter, Facebook, websidor och två olika bloggar att hålla igång, men jag vill låta familj och vänner ha lite koll på vad som händer med oss här i New York.

Jag är inne i första veckan av vårterminen (se schema nedan) och fick reda på att min lördagsklass var inställd på grund av för få anmälda (tre närmare bestämt) och blev lite stressad över att bli klar i december, men efter att ha pratat med folk på kontoret här blev jag lugnare... Det ser ut att lösa sig alldeles utmärkt.

Den här terminen tar jag flera ämnen som jag måste ta men undvikit lite: Digital Video (att klippa videoklipp och lära sig grafik för video står inte högt på min önskelista, men det kanske blir kul), Keramik (ja, ni hör ju själva), Afrikansk Konsthistoria (trött på konsthistoria, men det här är sista kursen jag behöver).

Annars är allt på väg att återgå till det normala, Paresh pluggar och jobbar, jag har lite mer tid än vad han har...

Mer kommer inom kort...

Kommentarer
Postat av: Sofie Cederholm

Hejsan! Jag såg att du pluggat på bmcc och är själv sugen att börja plugga i new york. alla skolor är så dyr bara men bmcc verkade vara lite billigare? Hur mycket kostade det som internationell student per semester? finns det möjlighet till stipendier?



Tack på förhand!



Sofie

2011-11-23 @ 22:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0