Melodifestivalen : andra chansen

Jag går rakt på sak, här är de jag tror går vidare från andra chansen (i fetstil):

Första kvartsfinalen:
E-type & The Poodles : The Line of Fire / Sibel : That is Where I'll Go
Svårt när det är två helt olika musikstilar som tävlar mot varandra. Men jag tror (och hoppas) att Sibel kvalificerar. Hennes låt växer för varje lyssning, och som hon sjunger den!

Andra kvartsfinalen:
Ola : Love in Stereo / Caracola : Smiling in Love
Det här tror jag är kvällens enklaste match. Jag gillar verkligen Ola's låt, härligt 80-tal utan tonartshöjning. Synd att han inte sjunger lite bättre live bara. Caracola har en låt som Lotta Engberg skulle kunnat sjunga (på svenska då så klart). And that's not a good thing. Usch.

Tredje kvartsfinalen:
Nordman : I lågornas sken / Johnson & Häggkvist : One Love
I min smak är det här en enkel match, men jag tror massor av svenskar av någon outgrundlig anledning älskar Nordman, så det är inte alls givet. Men jag tippar ändå att Johnson & Häggkvist vinner marginellt.

Fjärde kvartsfinalen:
Thérèse Andersson : When You Need Me / Suzzie Tapper : Visst finns mirakel
Nu tippar jag inte med hjärtat. Jag avskyr verkligen Thérèse's opera pekoral. Synd, för hon är en kanontrevlig tjej. Hade varit roligt att kunna heja på henne. Suzzie Tapper's låt andas lite Eva Dahlgren som jag kan sympatisera mer med. Men jag tror tyvärr att "Visst finns mirakel" kan drukna bland andra bidrags yviga gester.
_______________________________________________

Första semifinalen:
Sibel : That is Where I'll Go / Ola : Love in Stereo
Jag hade hellre sett Ola i finalen, men Sibel är absolut också värd sin finalplats.

Andra semifinalen:
Johnson & Häggkvist : One Love / Thérèse Andersson : When You Need Me
Om Carola och Andreas klarar sig förbi Nordman så har de inget större motstånd i varken Thérèse eller Suzzie.
_______________________________________________

Till final alltså: Sibel och Johnson & Häggkvist

Kommentarer
Postat av: Malin

Du kanske har rätt! Vi får se ikväll :)

2008-03-08 @ 17:35:37
URL: http://malinan.blogg.se
Postat av: Magda med William, Ludwig, Filip & Erik

vi hade ju turen att se det live i Kiruna, jättekul! Fast jag vart förvånad, eller kanske inte egentligen, att Carola och Andreas åkte ut i första kvartsfinalen. Jublet var enormt när de framförde sin låt, fast sedan lyfte nästan taket när Nordman gick vidare...
William och Ludwig tyckte vi skulle fixa biljetter till Globen också :) Två små schlagerfantaster har vi minsann:)
Du får väl kika in senare för det kommer lite bilder:)
ha det!

2008-03-09 @ 09:16:54
URL: http://www.magdas.blogg.se
Postat av: Stefan Asanin

Usch då?

2008-03-09 @ 11:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0