Med risk för att bli tjatig...

Jag lyssnade på P1's "Godmorgon världen" där de diskuterade Kristdemokraternas dilemma kring frågan om könsneutrala äktenskap. Ska de svika den borgeliga alliansen (där övriga partier är för en lagändring) eller sina värdekonservativa väljare (som till stor utsträckning är emot)? Hur som helst., jag orkar inte bry mig om deras problem. Det där får de nog lov att reda ut så småningom!

Däremot kan jag tycka att det blir befängt att ett så litet parti som KD - som fick 6.6% av rösterna i valet 2006, men nu ligger på 3,4% i opinionsmätningar (SVT) - kan ligga som en bromskloss för ett lagforslag som ALLA andra partier i Riksdagen är positiva till. Dessutom har förslaget starkt stöd bland svenskarna. Drygt sju av tio svenskar vill att homosexuella ska få gifta sig (SVT).

Så vad väntar de på? Sverige är redo att låta homosexuella få ingå äktenskap! Vi ligger efter Canada, Holland, Belgien, Spanien, Sydafrika och vissa delstater i USA som alla har infört könsneutrala äktenskap (Wikipedia).

Låt inte religiös fanatism styra svensk politik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0