Film : Oscars och Heath Ledger

När jag kollade in vilka skådespelare, filmer etc som blivit nominerade till Oscars i år, så blev jag påmind över hur stressigt jag och Paresh haft det på sistone. Vi som älskar film och brukar kunna diskutera när nomineringarna offentliggjorts: "Nej, inte den", "Varför blev inte den nominerad", "Den kommer ju garanterat att vinna". Men i år... Av de fem nomineringarna till Bästa Film har vi bara sett "Michael Clayton" (nominerad till sju priser), och den tyckte jag bara var sådär. Men Tilda Swayton fortjänar sin nominering i kategorin "Bästa Kvinnliga Biroll". Hon var otrolig! Men sen är det stopp. Vi har inte sett "Atonement", "Juno", "No Country For Old Men", eller "There Will Be Blood"... Men man får se det positivt - vilken DVD vår som väntar!

Pa tal om Oscars, tråkigt att Heath Ledger dog idag. Han spelade ju huvudrollen i filmen som borde vunnit Bästa Film för nåt år sedan - "Brokeback Mountain". Och han gjorde det med den äran!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0