Film : Innocent Voices

Filmen "Innocent voices" har legat här hemma sedan innan jul. Paresh har sett den (två gånger) och ville att jag skulle se den när han var bortrest. Jag har skjutit upp det otaliga gånger eftersom jag förstått att det är en film som får en att må uselt. Jag kan nu, när jag sett den konstatera att mina farhågor stämde! Filmen handlar om 11-årige Chava som lever i El Salvadro under inbördeskriget. Han fasar över att fylla 12 då armén hämtar alla pojkar för att tjäna som barnsoldater i kriget mot gerillan. Otroliga skådespelarinsatser från alla barn i filmen. På websidan kan man läsa mer om bakgrunden till filmen som är baserad på manusförfattarens egen barndom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0