Film : The Fall / El Orfanato / Mamma Mia



En blandning av "The Wizard of Oz" och "Pan's Labyrinth"; så kan man beskriva den magnifika filmen "The Fall". Ur vänskapen mellan en ung man och liten flicka som ligger inlagda på samma sjukhus växer en saga fram. En saga som stundvis är vacker och rolig, för att sedan bli grym och sorglig allt eftersom deras relation förändras. Sagomiljöerna är inspelade i Indiska Rajesthan där jag och Paresh reste runt för några år sedan, så det var extra roligt att se alla platser igen...

Jag älskar bra skräckfilm och har bara hört gott om spanska "El Orfanato" ("Barnhemmet"). Jag blev absolut inte besviken, men det bästa med filmen är inte hur läskig den är utan att den är sorglig och vacker. Jag ska inte avslöja något, men jag rekommenderar er att se den!

"Mamma Mia" var inte ens hälften så bra som alla sagt. Det jag tyckte var roligt i scenversionen blir här bara flåshurtigt och fånigt. Men, och det här är ett stort men, Meryl Streep är fullkomligt strålande! Hon sjunger "The Winner Takes It All" med sådan inlevelse att man ryser. Hennes insats är helt klart värt biljettpengarna. Men förvänta er inte för mycket bara...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0