Malignt melanom

I onsdags fick jag veta att den lilla fläcken på ryggen i själva verket är hudcancer, malignt melanom. Tyvärr vet jag fortfarande inte så mycket mer än så... Jag ska tillbaka till hudläkaren på onsdag och operera bort mer hud och vävnad från området, och då får jag väl veta mer...

Jag har försökt läsa på lite och förstår att det är vanligt att man gör fler kontroller (som lymfkortlar) för att vara säker på att cancern inte spridits.

Men cancern upptäcktes i ett mycket tidigt stadium, så förhoppningsvis blir det inte värre än så här...

Lustig parantes... Så länge jag tänkte på sjukdomen på engelska (melanoma) kändes det inte så farligt, men när jag sa "hudcancer" för första gången föll hjärtat som en sten. Vilken kraft det ligger i vissa ord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0