Melodifestivalen : FINALEN!

Låt mig börja med att säga att årets final är ovanligt svårtippad. Förra året höll jag på Sanna Nielsen men tippade ändå Charlotte Perrelli som vinnare, året innan var The Ark solklara vinnare, och 2006 hade Carola ingen egentligen ingen konkurrens... Men i år finns det en massa olika scenarior, vilket är roligt! Det kan bli skräll eller lite mer tippat, det kan bli opera eller hårdrock, egentligen är det bara tre bidrag som är helt chanslösa:

Emilia - You're My World
Molly Sandén - Så vill stjärnorna
Sofia - Alla

Det märks att det är hög kvalitet på finallåtarna i år, för redan nu är det svårare att hitta de andra tre låtarna som hamnar på resultatlistans nedre hälft, men jag måste ju tippa några, så det blir:

Caroline af Ugglas - Snälla snälla
Sarah Dawn Finer - Moving On
H.E.A.T. - 1000 Miles

Två låtar som kommer få bra placering, men som jag inte tror kan vinna:

Alcazar - Stay the Night
Agnes - Love Love Love

Och sist men inte minst, de tre låtar som jag tror gör upp om segern:

Måns Zelmerlöw - Hope and Glory
E.M.D. - Baby Goodbye
Malena Ernman - La Voix

Jag vet att Caroline af Ugglas är lite favorittippad just nu (1:a på iTunes bla), men jag får för mig att hon faller på målsnöret, konkurrensen i finalen blir henne övermäktig. Sarah Dawn Finer förtjänar bättre, och både Agnes och Alcazar skulle kunna peta bort någon i topp tre. Och som sagt; H.E.A.T. skulle kunna skrälla!

Jag kan verkligen inte tippa en vinnare, men för att ha sagt någonting så säger jag Måns Zelmerlöw! Inte för att jag egentligen vill att han vinner, men för att han känns som ett "tryggt" alternativ (opera kanske blir för konstigt för Svensson i alla fall) och han har ett jävligt snyggt nummer! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0