Melodifestivalen : FINALEN (kommentar)

Nu ska jag inte ta i för mycket, men jag gissade ändå jävligt bra! =)

Två bidrag tippade jag fel: Caroline af Ugglas som kom högre än jag trodde tack vare folkets röster, och Agnes som kom sämre än jag trodde.

Däremot tippade jag rätt om de tre jumboplatserna: Molly, Sofia och Emilia.

Jag hade H.E.A.T. och Sarah Dawn Finer på rätt placeringar i nedre delen av resultatlistan, men dit halkade alltså även Agnes lite orättvist.

Alcazar tippade jag på övre delen av resultatlistan, men utanför topp tre. De kom 5:a.

Jag trodde Måns, E.M.D. och Malena Ernman skulle utgöra topp tre och göra upp om segern. Nu tog ju Caroline af Ugglas sig ända upp på andra platsen och puttade därmed ned Måns till plats fyra, men annars hade jag rätt även där.

Tänk att operalåten vann! Jag trodde Malena skulle få höga poäng från jurygrupperna men att folket skulle "svika" henne. Det blev ju precis tvärtom, otroligt egentligen! Liite synd är det väl om Måns ändå, han hade det mest ambitiösa numret jag sett i melodifestivalen. Och om Agnes... Och om Sarah Dawn Finer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0