Sommar i P1

Puh. Nu har jag lyssnat på alla årets sommarpratare. Njae, inte riktigt alla. Jag klarade inte av Peter Wallenberg ("Vi vill tjäna så mycket pengar som möjligt för att kunna hjälpa så många andra som möjligt". Yeah right!) och Hasse Wallman (pratade som om han var med i en pilsnerfilm från 30-talet). Och det var inte helt enkelt att ta sig igenom Tina Nordströms ("Jamen ni hör ju själva, jag är ju helt galen") och Måns Zelmerlöfs program heller.

Jag hittade inte så många guldkorn bland årets program, men Robyns, Martina Lowdens, Pernilla Augusts, Mia & Klaras och Mikael Tornvings program var väl värda att lyssna på. Till min stora förvåning tyckte jag väldigt mycket om David Batras program som handlade om hans flickvän och deras desperata försök att bli gravida. Väldigt intressant, intimt, varmt, sorgligt, och välskrivet tycker jag! Jag grät till och med en skvätt!

Man kan lyssna på David Batras (och alla andras) program här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0