Clinton drar sig ur...

När jag skrev om Hillary Clinton häromdagen var jag rätt irriterad på henne. Egentligen hade jag allra helst sett henne som USA's nästa president, men nu vann ju Barack Obama primärvalen och då tyckte jag det var konstigt att hon fortsatte kandidera...

Nu har hon precis avslutat sitt tal i Washington där hon meddelade att hon drar sig ur kampanjen och ger Barack Obama sitt fulla stöd och bad sina supporters göra det samma. Vilket tal hon gav! Både jag och Paresh blev rätt tagna. När hon pratade om att vara kvinna i presidentkampanjen och om det glastak som numera har 18 miljoner sprickor (så många som röstat på henne i primärvalen) så fick man en känsla för hur all världens kvinnor upplever sin vardag - man kan inte förvänta sig att nå ända fram, men får vara glad över framstegen... Så tråkigt! Och så förbannat orättvist!

Efter talet kom Hillarys mamma (som föddes innan kvinnor fick rösträtt i USA), dotter Chelsea och make Bill upp på scenen. Bill tog hennes axlar, tittade henne i ögonen och sa bara: "Wow!".  Då var tårarna nära...

Jag blödig? =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0