Film : Volver / A Guide to Recognizing Your Saints



Två filmer. Ett mindre mästerverk och en trevlig bagatell.

Jag fullkomligt älskar Almodóvar's "Habla Con Ella" och är alltid lite nervös att jag ska bli besviken när jag ser något nytt av honom. Men han bländar varje gång. Senast var det i "La Mala Educación" med Gael García Bernal, och igår såg vi "Volver" med Penélope Cruz. Vilken film! Vilka vändningar den än tar så är man helt med och bara njuter. Utan att avslöja för mycket kan jag avslöja att titeln betyder "komma tillbaka".

I förra veckan såg vi "A Guide to Recognizing Your Saints", som jag absolut tyckte om, men som i jämförelse med "Volver" bleknar och känns mer som en trevlig bagatell. Något som båda filmerna har gemensamt är att man får se två kända skådespelare (Penélope Cruz och Shia LaBeouf) visa vad de går för. För mig är Cruz mest the latin beauty som dejtade Tom Cruise och LeBeouf snubben från "Transformers". Men i de här två filmerna visar de att de båda är bra skådespelare...

Se till att inte missa "Volver"!


Kommentarer
Postat av: Magda med William, Ludwig, FIlip & Erik

Åh, vad det är bra med dina filmtips:) Vi funderade just vad vi ska se i helgen, så då kanske det vore något.

2008-07-04 @ 11:07:47
URL: http://magdas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0